Стручни тим за инклузивно образовање
1. Ирена Николић, директор школе
2. Сашко Николић, проф. математике
3. Иванка Ристић, проф. разредне наставе
4. Негован Вучковић, проф. музичке културе
5. Тања Аризановић, проф.разредне наставе
6. Марија Николов, психолог
7. Драгутин Станковић, из редова родитеља
Образовање које је засновано на праву детета да има приступ образовању које је усмерено на њега и његове специфичне потребе, у стручној литератури се назива инклузивно образовање.
Циљ инклузивног образовања је уклањање свих видова баријера и дискриминације, које би се односиле на пол, националну припадност, верско и социо-економско порекло, способности, здравствено стање или било које друго лично својство појединца, као и омогућавање друштвене кохезије. Измене у систему образовања усмерене на повећање инклузивности у знатној мери повећавају доступност и квалитет образовања за децу из социјално нестимулативних средина (ромске, сиромашне, сеоске, расељене), деце и одраслих са сметњама у развоју и инвалидитетом, деце са тешкоћама у учењу, пре свега у оквиру редовног система образовања.
-
Општи принципи система образовања и васпитања и право на образовање
-
Једнакоправност и доступност образовања;
-
Квалитетно и уравнотежено образовање и васпитање;
-
Пуно поштовање права детета, ученика и одраслог;
-
Образовање и васпитање које излази у сусрет различитим потребама ученика;
-
Једнаке могућности образовања и васпитања у складу са потребама и интересовањима;
-
Приступ свим нивоима образовања деци, ученицима и одраслима са сметњама у развоју и инвалидитетом.
-
Стандарди постигнућа
-
За ученика коме је услед социјалне ускраћености, сметњи у развоју, инвалидитета и других разлога то потребно, посебни стандарди постигнућа могу да се прилагођавају сваком појединачно.
-
Установа обезбеђује отклањање физичких и комуникацијских препрека и доноси ИОП;
-
Школа може да утврди потребу за доношењем индивидуалног образовног плана или додатном подршком за образовање.
-
У школу за образовање ученика са сметњама у развоју могу да се упишу деца на основу препоруке изабраног лекара надлежног дома здравља, а на основу процене потреба за пружањем додатне образовне, здравствене или социјалне подршке ученику (мишљење Комисије), искључиво уз сагласност родитеља.
-
Ученик са сметњама у развоју и инвалидитетом полаже завршни испит, у складу са његовим моторичким и чулним могућностима, односно условима које захтева одређена врста инвалидитета или у складу са индивидиулним образовним планом по коме се образовао.
-
Педагошки асистент пружа помоћ наставницима, васпитачима и стручним сарадницима у ваннаставним и наставним активностима као вид додатне подршке деци и ученицима, у складу са њиховим потребама.
-
Индивидуални образовни план (ИОП) и додатна подршка
-
Упис у школу за образовање ученика са сметњама у развоју
-
Завршни испит
-
Педагошки асистент
Општи циљ: унапређивање квалитета живота деце / ученика са потешкоћама, талентоване деце као и деце из социaлано маргинализованих група, подстицање развоја све деце уз девизу ''школа по мери детета''.
Специфични циљеви:
1. Примена, развој и праћење модела добре инклузивне праксе у школи
2. Обезбеђивање и унапређење квалитета наставе у образовању ученика са потешкоћама, талентоване и маргинализоване деце
Задаци тима за инклузивно образовање
1. Доношење плана и програма рада
2. Организовање активности на основу програма
3. Сарадња са интерресорном комисијом
3. Анализа актуелне школске ситуације, идентификација деце са потешкоћама, и потреба за додатном подршком
4. Помоћ у изради и примени ИОП планова, праћење реализације ИОП-а, и евалуација
5. Вредновање остварености и квалитета програма рада
6. Вођење евиденције-педагошког досијеа ученика
7. Пружање додатне подршке ученицима са сметњама у развоју
8. Пружање додатне подршке родитељима ученика са сметљама у развоју
9. Пружање додатне подршке наставницима-планирање и реализација стручног усавршавања наставника
Акциони план за инклузивно образовање
АКТИВНОСТ |
НОСИОЦИ |
НАЧИН ПРАЋЕЊА |
ВРЕМЕ |
Анализа реализације програма за инклузивно образовање и рада тима за претходну школску годину |
Тим за ИО |
Евиденција тима, извештаји |
VI |
Израда плана и програма рада тима за школску 2013 /2014. годину |
Тим за ИО |
Евиденција, план рада |
VI |
Упознавање НВ, Савета родитеља и Ђачког парламента са програмом рада за текућу школску годину |
Руководилац тима за ИО |
Записник са Н.В, Савета Родитеља, Ђ.П |
IX |
Анализа актуелне школске ситуације: на почетку и на крају школске године:
-број ученика којима је потребна додатна подршка и врста додатне подршке
- броју и профилу кадра стучним за спровођење ИОП-а |
Тим за ИО, Тим за самовредновање |
Чек листе, база података, евиденције |
IX, VI |
Анализа стања :
-број ученика који понављају разред, долазе из друге средине, маргинализоване, запуштене, злостављане деце |
Психолог и Oдељенске старешине |
Евиденције |
IX, Током године |
Формирање базе податаке:
-број деце са сметњама у развоју
-број надарене деце
-број маргинализоване деце
-Редовно ажурирање базе |
Тим за ИО |
Eвиденције
Записници |
IX,X, Током године |
Сагледавање потреба за израдом и применом ИО у првом и по потреби и осталим разредима
|
Тим за ИО, Одељенске старешине |
Опсервација ученика, процене наставника |
IX, Током године |
Унапређивање програма-планирање наставе у складу са могућностима ученика ( надарених ученика и ученика са сметњама у развоју ) |
Тим за ШРТ, Тим за Самовредновање, Тим за ИО |
Планови, Евиденције, извештаји, продукти |
Током године |
Пружање додатне подрше ученицима |
Тим за ИО, Наставници |
Евиденције, извештаји,педагошки досије |
Током године |
Праћење напредовања ученика |
Наставници |
Евиденције, извештаји,педагошки досије |
Током године |
Сарадња са наставницима при конципирању ИОП-а, праћење реализације, евалуација |
Тим за ИО, Наставници |
Евиденције, извештаји, педагошки досије |
Током године |
Ученичка акција у вези прихватања различитости, израда паноа |
ВТ, Парламент, Тим за заштиту |
Продукти, фотографије, извештаји |
Током године |
Истраживање на нивоу школе: индекс инклузивне праксе''
-припрема и дистрибуирање упитника за наставнике, родитеље и ученике
-анализа подтака, подношење извештаја
-упознавање свих актера са резултатима истраживања |
ШРП, Руководилац тима за ИО |
Упитник, квантитативно-квалитативна анализа, извештај |
Током године, по могућству |
Сензибилизација родитеља-предавање за родитеље на тему
''Инклузија у школи'' |
Руководилац тима, Одељенске старешине |
Извештаји, евиденција присутних, коментари родитеља |
Током године |
Организовање и реализација активности о инклузивном образовању |
Тим за ИО |
Продукти, фотографије, извештаји |
Током године |
-информисање јавности путем школског сајта-постављање значајних докумената, активности
-редовно ажурирање сајта
-организовање школских акција: Вршњачки тим, Ученички парламент (нпр. Дечија права, толеранција..)
-организовање тематских родитељских састанака
-информисање јавности медијским путем |
Информатичар
Информатичар
ВТ, ЂП, Одељенске старешине
Руководилац
Руководилац |
Продукти, фотографије, извештаји |
Током године |
Едукација ученика из редовне популације о сузбијању предрасуда о корисницима ИОП
|
психолог |
записник |
ок |
-кроз обавезне изборне предмете
-кроз ваннаставних активности
-путем пројектних школских активности
-реализацијом радионица
-кроз ангажовање Ученичког парламента |
Одељенске старешине
Ђачки парламент
Информатичарска и новинарска секција |
Продукти, фотографије, извештаји, педагошка документација |
Током године |
Јачање међуресорске сарадње
-унапредити сарадњу са другим институцијама по питању инклузивног образовања
-унапредити сарадњу са другим значајним институцијама и НВ сектором
|
Тим за ИО, Директор |
Извештаји, евиденције |
Током године |
Јачање професионалних компетенција наставника путем:
-предавања
-саветодавно
-упућивањем на стручну литературу
-организовањем семинара |
Тим за ИО |
Извештаји, евиденције |
Током године |
Анализа рада тима и реализације програма, вредновање резултата рада |
Тим за ИО |
Извештаји, евиденције |
XII, VI |
Евалуација програма и предлог за израду програма за наредну школску годину |
Тим за ИО |
Извештаји, евиденције |
VIII |
|